Sdílet

AddThis is disabled because of cookie consent

Oslavujeme a ohlížíme se za více než 30 lety udržitelného podnikání

Feb 14, 2019

Seventh Generation Logo

JAK JSME ZAČÍNALI

Náš příběh začal v roce 1988 s několika ušlechtilými myšlenkami. Skupina ambiciózních podnikatelů z Vermontu snila o tom, že založí podnikání na aktivismu a nabídne Americe produkty, které budou příznivější pro zdraví a životní prostředí, aniž by slevovaly z kvality.  

Původní objednávkový katalog zařízení sloužících k úspoře energie, vody a zdrojů, který málem zkrachoval, se vyvinul ve značku udržitelnosti, která dnes patří k největším na světě a nabízí sortiment převratných přírodních, netoxických produktů.

Náš název, Seventh Generation („sedmá generace“), je inspirovaný filozofií Irokézů, původních obyvatel Ameriky, která jednoduše a přesvědčivě říká: „při veškerém uvažování musíme zohledňovat dopad našich rozhodnutí na příštích sedm generací“.  I po 30 letech, kdy Seventh Generation expanduje mimo území USA, se touto filozofií stále řídíme.

CO JSME JIŽ DOKÁZALI

Historie naší značky nám dává mnoho důvodů k oslavám.  Jsme nesmírně hrdí na to, že jsme v roce 2007 jako jedni z prvních získali certifikaci B Corporation, a je nám ctí, že v posledních šesti letech jsme vždy získali ocenění B-Corp v kategorii Best for Envrionment.   

Neúnavně bojujeme za bezpečnější produkty, které vytvářejí bezpečnější domovy, a naše snaha nedávno vyvrcholila přijetím kalifornského zákona Right To Know („Právo vědět“).  

Snažíme se vracet této planetě víc, než si od ní bereme: od zaměření na rostlinné ingredience po používání většího množství recyklovaných materiálů, od týmového závazku odpracovat 3000 hodin jako dobrovolníci po naši interní daň z uhlíku, která za pouhé 2 roky přispěla 233 000 GBP na agrolesnictví.  Naše úspěchy nám dávají naději a dodávají energii našemu snažení. Připomínají nám, že každý z nás může pozitivně přispět příštím sedmi generacím.

ALE JE POTŘEBA MNOHEM VÍC

Jsme opravdu hrdí, že jsme dokázali tolik přínosných a trvalých věcí, ale víme, že máme před sebou ještě dlouhou cestu.  Už jsme sice přispěli k pokroku mnoha způsoby, ale ještě musíme zvrátit celkový trend.  Tuto nádhernou a úžasnou planetu máme jen půjčenou, a přesto ji my všichni – její uživatelé – šokujícím způsobem nerespektujeme.  Společně jsme vinni tím, že zátěž naší planety víc zvyšujeme než snižujeme.  Naším cílem ve společnosti Seventh Generation je zanechat svět v lepším stavu než při našem příchodu, ale musíme přiznat, že v tuto chvíli tento strašlivý boj nevyhráváme.

CO UDĚLÁME DÁL

Budeme pokračovat ve svém kritickém boji na ochranu našeho klimatu, vyhrávat rostlinami, ne ropou, produkovat nulové množství odpadů a využívat udržitelné zdroje (kromě jiného).  Ale chceme být větší, statečnější, odvážnější a rychlejší.

V roce 2016 jsme udělali velkou věc a prodali svůj podnik společnosti Unilever.  Zavázali jsem se hrát roli v plánu společnosti Unilever na udržitelný život (Unilever Sustainable Living Plan) a ve vizi udělat z udržitelného rozvoje běžnou věc.  To, že jsme součástí globální společnosti s vizí, nám umožňuje rozšířit svou značku mimo území USA a pečovat o zdraví příštích sedmi generací po celém světě.

V roce 2017 jsme zřídili komisi Social Mission Board s cílem urychlovat naše společenské a ekologické cíle.  Členy této vlivné a nadšené komise lídrů v oblasti udržitelnosti jsou náš spoluzakladatel Jeffrey Hollender, náš bývalý CEO John Replogle, CEO společnosti Ceres Mindy Lubber a CEO společnosti Ben & Jerry’s Jostein Solheim.

KAMPANĚ VE SPOJENÉM KRÁLOVSTVÍ

V roce 2017 jsme začali bojovat za příštích sedm generací ve Spojeném království.  Muset čekat téměř tři desetiletí se zdá být příliš dlouho, ale teď jsme tady a plánujeme ztracený čas vynahradit.  

Využijeme svého nadšení pro boj proti změnám klimatu a přinutíme Spojené království, aby naplnilo svůj závazek z Pařížské dohody z roku 2015, že udrží nárůst teploty výrazně pod hranicí 2 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí (skutečným cílem je zde 1,5 °C) a za tímto účelem omezí do roku 2050 emise skleníkových plynů na čistou nulu.  

Stejně jako miliony dalších diváků jsme na podzim roku 2017 viděli dokumentární film Modrá planeta II a sledovali srdcervoucí obrazy destrukce a utrpení, které cyklus produkce, spotřeby a likvidace plastů člověkem způsobuje našim mořím.  Uděláme více pro boj s touto pohromou plastového znečištění.  Budeme se snažit realizovat výzvu Sira Davida Attenborougha, aby „plasty zmizely z nabídky“. Spolupracujeme s iniciativou UK Plastics Pact a neúnavně se zaměřujeme na naše cíle nulového odpadu, abychom zajistili, že do roku 2020 bude 100 % našich produktů a obalů biologicky rozložitelných nebo recyklovatelných.

PŘINÁŠET ZMĚNU

Pokud bychom mohli změnit minulost, udělali bychom to.  Udělali jsme změny, ale nestačí to.  Doufáme, že tohle ještě pořád čtete, protože vám na tom záleží, stejně jako nám.  Zveme vás, abyste s námi spolupracovali, podporovali nás a vyzývali nás, abychom společně mohli zvrátit vývoj změn klimatu a znečištění plasty a ještě mnohého dalšího. Jen společně můžeme bojovat za příštích sedm generací.

Organizace B Lab každý rok zveřejňuje ve výročních seznamech Best for the World (nejlepší pro svět) seznam firem s certifikací B Corp, které si nejlépe vedou v každé oblasti dopadu (Impact Area)

i celkově (firmy jsou rozdělené podle velikosti). Společnost Seventh Generation získala ocenění Best for Environment každý rok od 2013 do 2018.

ii Beale, C. (2017) „David Attenborough says world must act now on plastic after witnessing its impacts filming Blue Planet II“, The Independent, 15. října (online), k dispozici na adrese https://www.independent.co.uk/environment/david-attenborough-plastic-ocean-sea-blue-planet-pollution-microplastic-a8001641.html (použito 16. října 2018)

Seventh Generation Logo

Seventh Generation

Vyprávíme příběhy, abychom inspirovali spotřebitelskou revoluci, která bude pečovat o zdraví dalších sedmi generací i jejich potomků.

Přečíst si příběh
0 product(s)

Podobné příběhy

Naše poslání

Posláním Seventh Generation je vytvářet bezpečné a udržitelné produkty a pomáhat inspirovat změnu směrem k trvale udržitelnému rozvoji.

 

Read more »